RETOURBELEID
RETOURBELEID
We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je bestelling. Mocht je toch iets willen terugsturen, helpen we je graag verder. Hieronder leggen we uit hoe je een retour correct en vlot regelt.
1. HOE RETOURNEREN?
- Neem op voorhand contact met je Key Account Manager of sales@easyrack.be om je retour aan te melden. Zo kunnen we alles goed opvolgen.
- Bezorg hem/haar het ingevulde retourdocument dat je kan terugvinden via de downloadknop op deze pagina. Retouren zonder ingevulde retourfiche zullen niet worden aanvaard.
- Je Key Account Manager controleert de aangevraagde retour en brengt je op de hoogte van de beslissing.
- Daarna sta je zelf in voor het verpakken en transporteren van de goederen die je wenst te retourneren.
Retourfiche invullen
Retour aanmelden
Wacht op goedkeuring
Verpakken & Verzenden
2. RETOURVOORWAARDEN
- We nemen enkel voorraadartikelen terug (dwz. ingekorte stelijzers, gelakte goederen, productieorders, maatwerk, ... kunnen we niet terugnemen).
- Retourneren kan tot maximum 30 dagen na factuurdatum.
- De waarde van je geretourneerde goederen kan maximum 5% van het totale order bedragen.
3. TERUGBETALING
Je retour wordt na ontvangst met de nodige zorg verwerkt. Eenmaal verwerkt, ontvang je een creditnota.
- Ongeopende pallets aan zelfde prijs, mits akkoord Key Account Manager.
- Ongeopende dozen aan -5%.
- Losse items aan -15%.
- Geen vergoeding voor beschadigde items. Beschadigde goederen worden tot 5 dagen na ontvangst van de retour bijgehouden zodat je die alsnog kan ophalen.
Er wordt een minimum retourkost van € 50 gehanteerd.
4. RETOUR VOORBEREIDEN
Transportschade kan je vermijden door degelijk te verpakken, enkele tips en tricks vind je hieronder:
- Zorg voor een stevige kartonnen doos.
- Bescherm alle losse materialen in de doos met bubbel- of schuimfolie.
- Vul de holle ruimtes in de doos op met bijvoorbeeld karton, piepschuim of dergelijke.
- Verpak de goederen op een pallet (indien per pallet geleverd).
- Fixeer de doos op de pallet met straps en/of inpakfolie.
- Voorzie de zending van een document of label met de gegevens van de afzender en kopie van de retourfiche.
HULP NODIG?
Je Key Account Manager helpt je graag verder bij het retourproces. Samen zorgen we voor een vlotte en correcte afhandeling.